Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArlin, Marshall
TitelCausal Priorities between Comprehension Subskills: Word Meaning and Paragraph Meaning.
Quelle(1976), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Definitions; Junior High Schools; Paragraphs; Reading Comprehension; Reading Processes; Reading Research; Remedial Programs; Remedial Reading
AbstractCausal priorities between word meaning ability and paragraph meaning ability were examined in three types of readers across a period of nine months. Subjects were 180 pupils in seventh and eighth grade. They were categorized by relative performance in word and paragraphs meaning into three groups defined as "balanced," and "word dominant," and "paragraph dominant." Cross-lagged correlation analysis supported the causal priority of word meaning in balanced and word dominant readers and a different pattern in the paragraph dominant readers. For most readers, the conventional wisdom hypothesis of word meanings as building blocks of paragraph meaning received empirical support. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: